آقای پزشکیان! «غرق مصنوعی» را جدی بگیرید | پیشنهاد مهم به رئیس جمهور
به گزارش همشهری آنلاین، حسین شریعتمدرای مدیر مسئول کیهان در یادداشتی نوشت:
۱- « غرق مصنوعی – Artificial Drowning» یکی از ترفندهای پیچیده در عملیات روانی است. دشمنان از این ترفند، آنگونه که به آن اشاره خواهیم کرد، برای تزریق نا امیدی و بنبست به جامعه هدف و در نهایت، القای خواسته خود به عنوان راه خروج از آن بنبست مصنوعی استفاده میکنند. باور ما بر این است- و برای آن مستنداتی نیز ارائه خواهیم کرد- که دشمنان بیرونی با بهرهگیری از پادوهای خود و یا کجفهمان و سادهلوحان داخلی، درپی بهرهگیری از این ترفند علیه ایران اسلامی هستند. اما، ابتدا، اشاره به چند نکته در این زمینه، ضروری به نظر میرسد. بخوانید!
۲- دوشنبه شب این هفته، رئیسجمهور محترم کشورمان که در دومین برنامه گفتوگوی تلویزیونی با مردم حضور یافته بودند، به پرسشهای مطرح شده درباره مسائل جاری کشور، و راه کارهای پیشروی، پاسخهایی دادند که در آن، «نداریم»! و «نمیشود»! و «نمیتوانیم»! بیشترین سهم را داشت! در اظهارات آن شب جناب پزشکیان، جای این سؤال خالی بود که اگر اوضاع، آنگونه که جناب ایشان تصویر کردهاند، درهم و بههم ریخته است، امور کشور در دوران شهید رئیسی عزیز چگونه اداره میشده است؟! و مگر از دوران ریاست جمهوری آن شهید بزرگوار تاکنون بیش از ۱۰۰ روز گذشته است؟! یعنی در این مدت کوتاه، از اوج به حضیض و از بلندا به قعر آمدهایم؟! جناب پزشکیان در سخنان آن شب خود از اوضاع کشور تصویر یک ویرانه را ترسیم کردند! ظاهراً کسانی که چنین مشاورهای به رئیسجمهور محترم دادهاند، از این نکته بدیهی غافل بودهاند که با توجه به روال مطلوب و معجزهگون دوران شهید رئیسی، ویرانی دروغینی را که از آن یاد میکنند، بیآن که بدانند، به حساب ریاست صد روزه جناب پزشکیان نوشتهاند!
۳- اظهارات دوشنبه شب رئیسجمهور محترم با دیدگاههای بارها ارائه و تاکید شده ایشان فاصله و تفاوتی یکصد و هشتاد درجهای و در حد و اندازه تناقض وتضاد داشت. اگر این واقعیت را به هویت برخی از مشاوران نزدیک ایشان اضافه کنیم، تردیدی باقی نمیماند که آنچه جناب پزشکیان در برنامه تلویزیونی گفتوگو با مردم مطرح کرده و تصویر مخدوش و وارونهای که از اوضاع کشور ارائه داشتهاند، از سوی برخی مشاوران و اطرافیان فاصلهدار با مبانی نظام به جناب ایشان القاء شده است!
مخصوصاً آن که آقای رئیسجمهور بارها، در پاسخ به بسیاری از پرسشها، سؤالکنندگان را برای دریافت پاسخ به کارشناسان – بخوانید مشاوران- ارجاع دادهاند!
۴- برادر عزیزمان آقای پزشکیان در سخنان دوشنبه شب خود، به روال همیشگی -و البته مطلوب- به بخشهایی از کلام حضرت امیر علیهالسلام در نهجالبلاغه اشاره فرمودند که جای تشکر و تحسین دارد ولی با عرض پوزش باید گفت؛ استناد جناب ایشان به نهجالبلاغه، ربط چندانی به اظهاراتی که در پی بیان آن بودهاند، ندارد. چرا؟!… به عنوان مثال، آقای پزشکیان برای نشان دادن عدالتخواهی خود به کلام حضرت امیرالمؤمنین(ع) درباره عدالت اشاره کردند.
خُب، حضرت در بیان خود به مفهوم و تعریف عدالت اشاره فرمودهاند و حال آنکه آقای پزشکیان باید نشان میدادند که آیا فلان اقدام ایشان با عدالتی که حضرت امیر تعریف کردهاند همخوانی دارد یا ندارد؟! به بیان دیگر تعریف عدالت مسئلهای است و اینکه آیا فلان اقدام جناب پزشکیان مصداق این تعریف از عدالت بوده یا نه؟ مسئلهای دیگر است. آقای رئیسجمهور باید نشان میدادند که آیا فلان اقدام ایشان با نظر حضرت امیر(ع) انطباق داشته است یا نه! بدیهی است، اشاره به تعریف علی علیهالسلام از عدالت نمیتواند دلیل عادلانه بودن فلان حرکت باشد.
۵- و اما ترفند غرق مصنوعی بر این واقعیت فراگیر در میان همه انسانها (مؤمنان پاکباخته حساب دیگری دارند) شکل گرفته که وقتی شخصی در حال غرق شدن است، برای نجات خود به هر وسیلهای چنگ میزند. حتی اگر تکهای از یک برگ درخت افتاده در آب باشد. در ضربالمثلها به حکمت آمده است که «الغرِیقُ یتشبَّثُ بکُلّ حَشیش… شخص درحال غرق شدن [برای نجات خویش] به هر گیاه خشکیدهای چنگ میزند» و به قول ملای رومی «مرد غرقه گشته جانی میکند // دست را در هر گیاهی میزند».از ترفند غرق مصنوعی به دو نوع و شکل فیزیکی، روی یک شخص و اجتماعی، در یک جامعه استفاده میشود. بخوانید!
۶- نوع فیزیکی غرق مصنوعی همان است که در رسانه ملی خودمان از برخورد آمریکا با زندانیان گوانتانامو دیدهاید. زندانی را با چشمهای بسته و به پشت (طاقباز) روی زمین میخوابانند. یک صفحه اسفنج روی صورتش میگذارند و سپس آب را از لولهای به قطر ۱۰ اینچ و با فشار روی او میریزند.. در این حالت، زندانی احساس میکند که درحال غرق شدن است، راه تنفسش بسته میشود و… وقتی زندانی احساس غرق شدگی پیدا کرد برای نجات خود به هر وسیلهای متوسل میشود (باز تاکید میکنیم که مردان خدا حساب دیگری دارند). در این حالت راه نجات! را به او نشان میدهند، اعتراف! و یا پذیرش خواسته دیگر شکنجهگران.
۷- بهرهگیری دشمن از ترفند غرق مصنوعی جامعه هدف، اینگونه است که از طریق رسانههای در اختیار و افراد وابسته و یا سادهلوح و فریبخورده، انبوهی از گزارهها و اخبار و گزارشهای ناامیدکننده و یاسآور را به جامعه تزریق کرده و در میان مردم و حتی برخی از مسئولان و دستاندرکاران، پخش میکنند! بهگونهای که با احساسی از ناامیدی و بنبست روبهرو شوند.
در این حالت بخش دوم این ترفند به کار گرفته میشود و با زبان و قلم و قدم افراد خریداری شده خواسته خود را به عنوان راه خروج از آن بنبست مصنوعی اعلام میکنند. اظهارات مایوسکننده و نا امیدسازنده دوشنبه شب آقای پزشکیان بیآن که بخواهند و متوجه باشند -و میدانیم که نمیخواستهاند و متوجه نبودهاند- در همین قاب و قالب قابل ارزیابی است و میتواند زمینه مناسب برای بهرهگیری دشمن از ترفند غرق مصنوعی را فراهم آورد. همینجا باید به نگاه هوشمندانه و کارشناسانه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که پیدرپی درباره بهرهگیری دشمن از تزریق ناامیدی در میان مردم هشدار داده و میدهند. بازهم بخوانید!
۸- حالا به اظهارات و نوشتهها و تحلیلها و مصاحبههای طیف غربگرایان و برخی از مدعیان اصلاحات نیمنگاهی بیندازید! چه میبینید و میشنوید؟! شرایط کشور را بحرانی و ناامیدکننده معرفی میکنند. تخم یاس میکارند که به خیال خود ناامیدی و بنبست درو کنند! و در همان حال چاره کار و راه خروج از این بنبست ساختگی را در رابطه – بخوانید وابستگی- به آمریکا نشان میدهند! «چارهای جز رابطه با آمریکا نداریم»!، «مشکلات کشور از قطع رابطه با آمریکا ریشه میگیرد»! و… به بیان دیگر، پادوهای داخلی آمریکا دقیقاً همان راه خروجی را که در ترفند غرق مصنوعی به آنها دیکته شده است! بیرون میریزند.
و بالاخره، این سخن برادرانه با آقای دکتر پزشکیان، رئیسجمهور محترم کشورمان در میان است که اطراف خود را از مدیران و مشاوران فاصلهدار با مبانی اسلام و انقلاب و نظام خالی کنند.
۹- نگارنده بر سر آن بود که در سالروز شهادت بزرگ بانوی از ازل تا به ابد جهان هستی، حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها، در حد توان و بضاعت اندک خود، یادداشتی در وصف عظمتهای وصفناشدنی حضرتش(س) بنویسد که توفیق رفیق راه نشد. امید آن که این وجیزه را، از آنجا که به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و احیاکننده یاد و راه فاطمی(س)نوشته شده است، به نگاه قبول بگیرد و عذر نگارنده را بپذیرد.